System Zarządzania Forte jest zintegrowanym systemem klasy ERP o budowie modułowej, umożliwiającym kontrolę oraz zarządzanie strategicznymi dla przedsiębiorstwa procesami i obszarami: finansowym, informacją zarządczą, sprzedażą i relacjami z klientami, zasobami firmy – majątkiem przedsiębiorstwa i kapitałem ludzkim. Zaawansowane rozwiązania oraz wykorzystywana baza Microsoft SQL Server pozwalają na bezpieczny rozwój systemu wraz z rosnącymi potrzebami Klienta, integrację z innymi systemami oraz tworzenie nowych raportów i zestawień dostosowanych do specyfiki i potrzeb firmy.

System Zarządzania Forte automatyzuje wiele typowych czynności biznesowych, jest najbardziej przyjazny użytkownikowi w segmencie średnich i dużych firm, pozwala na szybkie wdrożenie się do pracy z systemem. Łatwo go dopasować do indywidualnych potrzeb czy specyficznych procesów zachodzących w firmie. Jest w pełni otwarty na rozwiązania zewnętrzne oraz zintegrowany ze środowiskiem pracy (MS Office, Outlook, Lotus i in.).

Finanse i Księgowość

Moduł obsługuje księgowość finansową przedsiębiorstw, które zobowiązane są do prowadzenia ksiąg rachunkowych w oparciu o zakładowy plan kont. Wielopoziomowa budowa planu kont, różne warianty układu rachunku zysków i strat czy bilansu umożliwiają wykonywanie wielu rodzajów sprawozdań dla różnych celów. Prostota obsługi i automatyzacja przyspieszają proces dekretacji dokumentu oraz jego poprawność. Wszystkie informacje bezpośrednio widoczne są w księdze głównej, rozrachunkach oraz rejestrach VAT. Zaletą systemu jest rejestracja zdarzeń gospodarczych w walutach obcych zarówno w zapisach jak i rozrachunkach oraz automatyczne rozliczenia różnic kursowych. Dodatkowe mechanizmy to m.in. interfejsy do wymiany danych z systemami bankowości elektronicznej.

Finanse i Księgowość to:

  • efektywne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa,
  • niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności
  • śledzenie kondycji finansowej i szybkie reagowanie na zmiany
  • zmniejszenie ryzyka finansowego i kontrola płynności finansowej przedsiębiorstwa
  • podniesienie efektywności i jakości pracy działów finansowo-księgowych poprzez automatyzację wielu rutynowych czynności np.: sprawozdań finansowych, deklaracji, wyliczania różnic kursowych oraz wsparcie w windykacji należności
  • zmniejszenie ryzyka popełniania błędów, oszczędność czasu i nakładów poprzez możliwość prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z polskimi oraz międzynarodowymi standardami rachunkowości
  • obniżenie kosztów dzięki pełnej integracji z modułami: Budżetowanie, Kontroling, Rozliczenia Międzyokresowe Kosztów, Planowanie Płynności Finansowej czy Analizy Finansowe

Analiza i Informacja Zarządcza

Kontroling

Moduł dostarcza narzędzi do pozyskiwania, przetwarzania i udostępniania informacji o przebiegu procesów gospodarczych w oparciu o metody rachunkowości zarządczej. Wielowymiarowa analiza danych pozwala na ocenę rentowności prowadzonych działań w dowolnych przekrojach np. wg działu centrów kosztów lub projektów. Rozwiązanie umożliwia monitorowanie realizacji planów finansowych w odniesieniu do wybranej wersji budżetu. Sprzyja decentralizacji zarządzania operacyjnego: dzięki systemowi uprawnień możliwe jest udostępnianie informacji zgodnie z potrzebami różnych szczebli zarządzania, z dowolnego miejsca w firmie lub poza nią poprzez strony www. Natychmiastowy dostęp do informacji zarządczych, obejmujący dowolny przedział czasowy odciąża dział kontrolingu od przygotowywania raportów na żądanie. Automatyczne zasilenie danymi z systemu oraz łatwość tworzenia raportów i analiz (nie wymaga ręcznego tworzenia i wypełniania arkuszy Excela) wpływa na podniesienie motywacji i komfortu pracy.

Współpracuje z pozostałymi modułami systemu: Forte Finanse i Księgowość, Forte Handel w zakresie gromadzenia niezbędnych informacji.

Kontroling umożliwia:

  • realizację strategii przedsiębiorstwa zgodnie z założeniami
  • monitoring i sterowanie realizacją celów strategicznych i operacyjnych firmy
  • planowanie i kontrolę kondycji ekonomicznej przedsiębiorstwa
  • redukcję kosztów dzięki możliwości wprowadzenia rachunku ośrodków odpowiedzialności
  • wzrost przychodów poprzez optymalne wykorzystanie i alokację zasobów
  • obniżenie ogólnych kosztów poprzez eliminację kosztów niegospodarności
  • wzrost efektywności pracy przedsiębiorstwa poprzez redukcję „wąskich gardeł” i wprowadzenie systemów motywacyjnych
  • podniesienie motywacji menedżerów poprzez decentralizację zarządzania

Sprzedaż i Zarządzanie Relacjami z Klientem

Handel

Handel jest modułem pozwalającym na kompleksową obsługę obrotu towarowego. Elementami procesu są m.in. zakupy, gospodarka magazynowa, fakturowanie. Na każdym etapie procesu, począwszy od zamówienia obcego do wydania - system wyposażony jest w zestaw różnorodnych raportów i analiz wspomagających podejmowanie decyzji przez użytkownika. Sprawne mechanizmy i automatyzacja standardowych czynności pozwalają szybko przejść przez wszystkie etapy związane z obsługą sprzedaży: rejestrację zamówienia, rezerwację, kompletację zamówienia, wydanie towaru, wystawienie faktury, przyjęcie zapłaty, rozliczenie transakcji oraz ewentualnie wygenerowanie zamówienia własnego.

Rozwiązanie jest elastyczne i łatwo adaptowalne do różnych profili działalności przedsiębiorstwa.

Moduł wspiera realizację przyjętej przez przedsiębiorstwo strategii w obszarze sprzedaży. System cenników i rabatów ułatwia prowadzenie elastycznej polityki cenowej. Moduł pozwala również realizować proces wytwarzania produktów w oparciu o zlecenie produkcyjne i receptury. Obsługa procesu produkcyjnego jest elastyczna oraz umożliwia zabezpieczenie ciągłości produkcji i kontrolę stanów materiałowych. W obszarze zaopatrzenia zapewnia kompleksową obsługę zakupów, wspomaga planowanie i kontrolę. Wspiera dział zakupów bądź logistyki na poziomie operacyjnym m.in. dzięki automatycznym mechanizmom tworzenia zapotrzebowania własnego na podstawie zamówień obcych. Obsługuje także transakcje w walutach obcych, na rynkach Unii Europejskiej i pozaunijnych. Automatyzuje proces obsługi transakcji wewnątrzunijnych generując dokumenty nabycia i dostawy towarów. Ułatwia obsługę dokumentów eksportowych i importowych, z uwzględnieniem dodatkowych kosztów nabycia, cła, akcyzy. Dodatkowo pozwala na tworzenie różnych wersji językowych dokumentów. Moduł generuje deklaracje Intrastat oraz wspiera rozliczenia podatku VAT. W obszarze rozrachunków rozwiązanie wyposażone jest w grupę funkcji wspomagających ich obsługę. Zestaw czytelnych raportów pozwala na bieżąco kontrolować poziom zaległości płatniczych z podziałem na dział, pracownika czy kontrahenta. System może również współpracować z urządzeniami peryferyjnymi, takimi jak drukarki fiskalne czy czytniki danych*.

Moduł współpracuje z Repozytorium Dokumentów w zakresie elektronicznego przechowywania dokumentów sprzedaży, zakupu i zamówień, z modułem e-Faktury w zakresie ewidencji umów na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej oraz wystawiania, podpisywania i wysyłania e-faktur, z modułem Finanse i Księgowość w zakresie księgowania dokumentów (zakupu, magazynowych, sprzedaży, rozliczeń kasowych) oraz informacji o stanie rozrachunków.

Handel zapewnia:

  • efektywne zarządzanie polityką sprzedaży
  • kompleksową obsługę czynności związanych z obrotem towarowym
  • automatyzację procesu sprzedaży i zakupów
  • redukcję pracochłonności poszczególnych operacji
  • minimalizację kosztów zarządzania gospodarką towarową
  • tworzenie niezbędnej dokumentacji obrotu oraz raportów i analiz pomocnych w procesie podejmowania decyzji
  • monitorowanie stanu rozrachunków z kontrahentami
  • obsługę transakcji na rynkach zagranicznych

* Urządzenia fiskalne i czytniki danych nie są częścią oferty Systemu Zarządzania Forte ani oferty handlowej firmy Sage sp. z o.o. i wymagają odrębnego zakupu.

Zarządzanie Zasobami - Majątek Przedsiębiorstwa

Majątek Trwały

Moduł wspomaga ewidencję przydzielania majątku trwałego i wyposażenia pracownikom przedsiębiorstwa. Umożliwia przypisanie odpowiedzialności za wyposażenie konkretnej osobie. Każdy pracownik ma stały dostęp do bieżącej informacji o przydzielonych elementach wyposażenia i środkach trwałych oraz każdej zmianie w tym zakresie.

Majątek Trwały:

  • wpływa na zmniejszenie kosztów serwisu środków trwałych i wyposażenia
  • ułatwia obsługę procesu rozliczenia się z przydzielonego wyposażenia i środków trwałych
  • pozwala na zmniejszenia pracochłonności procesu inwentaryzacji środków trwałych i wyposażenia użytkowanego przez pracowników
  • podnosi poczucie odpowiedzialności pracownika za powierzone mienie przedsiębiorstwa

Zarządzanie Zasobami - Kapitał Ludzki

Kadry i Płace

Moduł obejmuje całokształt zagadnień związanych z obsługą kadrowo-płacową pracownika. Elementy procesu realizowane są poprzez zestaw czynności od zatrudnienia, obsługi ewidencji, rejestracji czasu pracy i nieobecności, po odejście pracownika i wyrejestrowanie z ewidencji ubezpieczeń. System pozwala na pełną ewidencję wynagrodzeń (umowy o pracę, cywilnoprawne) generowanie list płac, współpracuje z systemami bankowości elektronicznej* oraz umożliwia księgowanie dokumentów w dowolnej strukturze układu kosztów.

Odpowiada za gromadzenie i archiwizację dowolnych danych o pracownikach, przydatnych w planowaniu i prowadzeniu polityki kadrowo-płacowej. Informacje o zatrudnionych, historia zmian oraz kopie dokumentów przechowywane są w elektronicznych teczkach pracowniczych. Moduł jest w pełni zgodny z przepisami o ochronie danych osobowych – rejestruje kompletną informację o dokonanych zmianach i chroni dane przed dostępem osób niepowołanych.

Automatyzuje rozliczenia podatkowe oraz wystawianie przelewów z tytułu wynagrodzeń. Umożliwia automatyczne wprowadzanie zmian w ewidencji kadrowej oraz systemie wynagrodzeń w zamkniętych miesiącach wraz z obsługą ich skutków. Ułatwia także kontrolę ewidencji zdarzeń oraz przygotowanie skorygowanych deklaracji. Obsługuje wszystkie wzory przelewów, generując pliki elektroniczne lub przelewy papierowe (w formie nadruków lub gotowych druków). Pozwala na obsługę wielu rachunków bankowych pracowników i firmy. Obsługuje także wszystkie zagadnienia związane z kontrolą i obliczaniem składek oraz kontrolą limitów ubezpieczeń społecznych, funduszy pozaubezpieczeniowych (FGŚP oraz Fundusz Pracy) i ubezpieczenia zdrowotnego.

W pełni zintegrowany z systemem, włącznie z dekretacją kosztów wynagrodzeń do modułu Forte Finanse i Księgowość oraz z modułami Forte Nieobecności, Forte Karty Pracy, eRaporty HR.

Kadry i Płace to:

  • efektywna obsługa kadrowo-płacowa przedsiębiorstwa
  • zoptymalizowane kosztów obsługi dzięki możliwości zastosowania gotowych elementów ułatwiających naliczanie wynagrodzeń
  • automatyzacja skomplikowanych procesów np.: ewidencji i rozliczania zasiłków chorobowych oraz urlopów
  • kompleksowa obsługa współpracy z urzędami (ZUS, US i inne):
    • dostęp do deklaracji podatkowych z możliwością wyliczenia i wysłania przelewów miesięcznych zaliczek podatku do Urzędu Skarbowego.
    • współpraca z programem Płatnik
    • współpraca z programem SODiR Offline tj. zakładami pracy chronionej, przygotowanie deklaracji do PFRON wraz z załącznikami w postaci elektronicznej
  • zwiększona efektywność działów kadrowo-płacowych dzięki automatyzacji standardowych czynności
  • współpraca z systemami bankowości elektronicznej*