Firmom, w których jedna osoba odpowiada za prowadzenie działalności i administrowanie księgami, proponujemy wykorzystanie produktów z linii Symfonia Start. Te proste w obsłudze rozwiązania informatyczne usprawniają funkcjonowanie niewielkiej firmy - ułatwiają tworzenie podstawowych dokumentów, zarządzanie księgowością i obsługę sprzedaży.
Program realizuje wszystkie zasadnicze operacje księgowe - od budowania planu kont, układów bilansu oraz rachunku zysków i strat, łatwego księgowania dokumentów oraz ich zapisu do rejestrów VAT, poprzez automatyczny bilans zamknięcia, pełne rozrachunki i rozliczenia, aż do gotowych lub zdefiniowanych przez Użytkownika zestawień i sprawozdań.
Symfonia Start Mała Księgowość za pośrednictwem programu e-Dokumenty została dostosowana do współpracy z serwisem internetowym miedzyfirmami.pl, który umożliwia szybką i bezpieczną wymianę dokumentów elektronicznych.
Program wspomaga obsługę sprzedaży i magazynu. Wystawia dokumenty sprzedaży, magazynowe, zakupu i płatności. Współpracuje z drukarkami i kasami fiskalnymi oraz czytnikami kodów kreskowych. Został dostosowany do wymiany dokumentów elektronicznych za pomocą programu Symfonia Start e-Dokumenty.
Symfonia Start Handel za pośrednictwem programu e-Dokumenty został dostosowany do współpracy z serwisem internetowym miedzyfirmami.pl, który umożliwia szybką i bezpieczną wymianę dokumentów elektronicznych.
Program pozwala zaplanować i prowadzić sprzedaż w firmach nieposiadających magazynu. Umożliwia kontrolę płatności za wystawione dokumenty sprzedaży. Współpracuje z drukarkami fiskalnymi oraz czytnikami kodów kreskowych. Został dostosowany do wymiany dokumentów elektronicznych za pomocą programu Symfonia Start e-Dokumenty
Symfonia Start Faktura i Kasa za pośrednictwem programu e-Dokumenty została dostosowana do współpracy z serwisem internetowym miedzyfirmami.pl, który umożliwia szybką i prostą wymianę dokumentów elektronicznych.
Symfonia Start e-Dokumenty to aplikacja do zarządzania i archiwizacji dokumentów elektronicznych będących w obiegu firmy. Umożliwia wysyłanie i odbieranie e-dokumentów oraz ich przechowywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami. Do uzyskania pełnej funkcjonalności wymagane jest posiadanie dwóch programów: Symfonia Start Handel lub Faktura i Kasa oraz Symfonia Start Mała Księgowość.
Program pozwala na bezpieczny obrót e-dokumentami poprzez zastosowanie elektronicznej pieczęci firmy lub podpisu kwalifikowanego. Dzięki temu przedsiębiorca może być pewien tożsamości kontrahenta oraz integralności treści otrzymanego dokumentu. Operacje elektroniczne, odbywające się za jego pośrednictwem, są objęte gwarancją bezpieczeństwa i poufności.
Główną funkcjonalnością programu Symfonia Start e-Dokumenty jest możliwość elektronicznego wysłania, odbierania i przechowywania e-faktur, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 17.12.2010 w sprawie wystawiania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej. Posiadanie aplikacji e-Dokumenty jest konieczne do wystawienia lub zarejestrowania dokumentu oznaczonego jako e-faktura.
Wszystkie programy Symfonia Start są dostosowane za pośrednictwem aplikacji e-Dokumenty do współpracy z naszym nowym serwisem miedzyfirmami.pl, który umożliwia szybką, prostą i bezpieczną wymianę dokumentów elektronicznych, w tym – e-faktur. Wybrane aspekty prawno-podatkowe – związane z obiegiem dokumentów w tym serwisie – były przedmiotem opinii wiodącej firmy doradczej PricewaterhouseCoopers. Bezpieczeństwo gwarantuje certyfikat zgodności całego systemu z najnowszymi standardami jakości aplikacji internetowych.
Unikatowym rozwiązaniem zastosowanym w serwisie miedzyfirmami.pl jest maksymalne uproszczenie procedur wymiany faktur elektronicznych. Polega ono na podpisaniu tylko jednej umowy przystąpienia do serwisu, która uprawnia do wymiany e-faktur ze wszystkimi obecnymi oraz przyszłymi użytkownikami serwisu.