Programy linii Symfonia to rozwiązania ułatwiające zarządzanie firmą przeznaczone dla średnich i małych przedsiębiorstw. Precyzja narzędzi, zastosowanych w Systemie Symfonia, umożliwia analizę i planowanie zarówno na poziomie ogólnym, jak i szczegółowym.

Symfonia to funkcjonalne i elastyczne systemy, które usprawnią działanie Twojej firmy w kluczowych dla jej rozwoju obszarach: zautomatyzują zachodzące w firmie procesy, dostarczą niezbędnych informacji biznesowych i ułatwią zarządzanie.

Korzyści z zastosowania Systemu Symfonia
  • Bezpieczeństwo dla Ciebie
    Stały rozwój systemu jest gwarancją jego pełnej zgodności z polskim prawem oraz dostosowania do zmieniających się potrzeb Użytkowników, działających na konkurencyjnym rynku. Nowoczesne technologie informatyczne wykorzystane przy tworzeniu aplikacji zapewniają ich wysoką wydajność oraz bezpieczeństwo zgromadzonych danych.

  • Efektywność i oszczędność czasu dla Twoich ludzi
    Intuicyjność obsługi programów pozwala na zwiększenie efektywności i komfortu pracy związanej z obsługą księgową oraz kadrową firmy. Integracja programów wchodzących w skład systemu zapewnia wymianę danych między poszczególnymi elementami systemu, eliminując w ten sposób konieczność wielokrotnego wprowadzania tego samego dokumentu.

  • Optymalizacja kosztów i wzrost rentowności dla Twojej firmy
    Szeroki zakres analiz oraz wbudowane mechanizmy kontrolne  pozwalają na bieżącą kontrolę sytuacji finansowej firmy oraz szybkie reagowanie na obniżenie rentowności firmy. Rozbudowane mechanizmy sterowania ceną oferowanych towarów i usług pomagają w zwiększeniu konkurencyjności firmy na rynku.

Symfonia Finanse i Księgowość

Program realizuje wszystkie zasadnicze operacje księgowe - od budowania planu kont, układów bilansu oraz rachunku zysków i strat, łatwego księgowania dokumentów oraz ich zapisu do rejestrów VAT, poprzez automatyczny bilans zamknięcia, pełne rozrachunki i rozliczenia, aż do gotowych lub zdefiniowanych przez Użytkownika zestawień i sprawozdań.

Łatwe przystosowanie programu do potrzeb firmy

  • Możliwość wyboru długości roku obrachunkowego – do 23 miesięcy; obsługa lat obrachunkowych przesuniętych względem lat kalendarzowych
  • Możliwość rozpoczęcia pracy w każdym miesiącu roku obrachunkowego, poprzez wprowadzenie bilansu otwarcia i obrotów rozpoczęcia
  • Generowanie wzorcowego planu kont powiązanego ze wzorami sprawozdań finansowych (w oparciu o dane podawane przy zakładaniu firmy)
  • Możliwość dostosowania wzorcowego planu kont do potrzeb przedsiębiorstwa
  • Możliwość wczytania „modelu księgowego firmy” czyli planu kont i powiązanego układu sprawozdań finansowych pobranych z innej firmy, co ułatwia np. dostosowania branżowe
  • Definiowanie rejestrów VAT, układów bilansu, rachunku zysków i strat oraz parametrów stałych (np. wysokości odsetek)
  • Automatyczne dekretowanie naliczonych w programie różnic kursowych i odsetek za zwłokę, z wykorzystaniem definiowanych kont specjalnych
  • Definiowanie kont podpowiadanych przy wprowadzaniu dokumentów sprzedaży i zakupu poszczególnych typów
  • Możliwość definiowania własnych rodzajów dokumentów w oparciu o dokumenty wzorcowe
  • Prowadzenie rachunku kosztów w różnych wariantach; automatyczne księgowania równoległe między zespołami "4" i "5"; kontrola kręgu kosztów
  • Tworzenie słowników – kartotek pełniących rolę grup kont analitycznych
  • Możliwość stosowania definiowanych przez Użytkownika znaczników do wyróżniania dokumentów, rozrachunków, zapisów w rejestrach VAT, a także podmiotów w kartotekach kontrahentów, pracowników i urzędów

Komfort codziennej pracy i zabezbieczenie danych

  • Zapewnienie ciągłości rozliczeń, np. z kontrahentami, poprzez wprowadzenie nierozliczonych transakcji do obrotów rozpoczęcia
  • Pełna kontrola nad mechanizmem automatycznego przeksięgowania kosztów według zadanych kryteriów
  • Tworzenie firmy testowej (próbnej) założonej na podstawie danych firmy głównej, w celu sprawdzenia poprawności wykonywanych działań
  • Tworzenie kopii lub storna z wprowadzonego dokumentu – szablonu dla księgowania powtarzających się dokumentów
  • Rozbudowany mechanizm wzorców księgowania może być zastosowany niezależnie dla dekretacji i wpisów w rejestrach VAT
  • Kontrola poprawności wprowadzonych danych pod względem rachunkowym oraz bilansowania się dokumentów
  • Prowadzenie raportu kasowego z możliwością wprowadzania faktur VAT z uwzględnieniem rejestrów VAT
  • Automatyczne wyliczanie bieżących różnic kursowych (z uwzględnieniem operacji w buforze), dokonywanie zestawień zobowiązań i należności w walutach
  • Wycena bilansowa wartości na kontach walutowych, wyrażonych w walutach miesięcznie i na dzień bilansowy
  • Pełna obsługa rozliczeń VAT przy transakcjach zagranicznych, w tym obsługa transakcji wewnątrzunijnych (WNT i WDT)
  • Rejestracja transakcji trójstronnych
  • Możliwość rozliczania pracowników z pobranych zaliczek
  • Kontrola sald kont rachunków bankowych podczas wprowadzania dokumentu typu wyciąg bankowy
  • Mechanizmy weryfikacji poprawności NIP wszystkich krajów należących do UE
  • Możliwość dołączania do każdego dokumentu dodatkowego opisu lub komentarza w formie notatki
  • Nadawanie dokumentom znaczników ułatwiających szybkie wyszukanie dokumentu na liście w księgach lub buforze
  • Pełna obsługa przelewów, możliwość eksportowania wykonywanych w programie przelewów do systemów bankowości elektronicznej
  • Automatyczne przypominanie o konieczności wykonania kopii bezpieczeństwa

Bieżąca kontrola zobowiązań i należności

  • Możliwość prowadzenia bieżących, uwzględniających dane z bufora, rozrachunków z kontrahentami, pracownikami i urzędami
  • Rozrachunki wielowalutowe – możliwość rozliczania transakcji inna walutą niż waluta pierwotna transakcji; automatyczne wyliczanie różnic kursowych
  • Automatyczne naliczanie odsetek za zwłokę w płatnościach; możliwość wystawiania not odsetkowych ogólnych lub szczegółowych, z precyzyjną informacją o naliczeniach cząstkowych
  • Mechanizmy wyceny bilansowej należności i zobowiązań w kwocie wymagającej zapłaty
  • Drukowanie przelewów, wezwań do zapłaty, potwierdzeń sald i zestawień transakcji
  • Automatyczne łączenie transakcji w rozrachunkach
  • Automatyczne zestawianie kompensaty rozrachunków wzajemnych z kontrahentem; wydruk wezwania do kompensaty wysyłanego kontrahentowi
  • Notatki i znaczniki nadawane transakcjom w rozrachunkach dla zamieszczania dodatkowej informacji

Szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji

  • Szybkie wyszukiwanie zbiorczych informacji na podstawie wielu różnych kryteriów
  • Możliwość sprawdzenia wpływu zapisów z dokumentów w buforze na stan kont, jeszcze przed ich ostatecznym zaksięgowaniem
  • Automatyczne przenoszenie kwoty z rejestru na właściwe strony kont przy wprowadzaniu danych dla VAT
  • Drukowanie raportów i zestawień sporządzanych w programie w tradycyjnej formie papierowej lub elektronicznej (format PDF)
  • Łączność internetowa z kontrahentem, bezpośrednio z kartoteki kontrahentów

Różnorodne zestawienia i raporty

  • Automatycznie prowadzony dziennik księgowań
  • Raporty wchodzące w skład ksiąg rachunkowych
  • Automatyczne generowanie deklaracji podatkowych VAT 7, VAT 7K, VAT 7D, VAT UE, VAT UEK
  • Automatyczne wyliczanie wartości podatku dochodowego
  • Automatyczne wyliczenia i ujmowanie w deklaracjach podatkowych oraz sprawozdaniach finansowych różnic kursowych (bilansowych, wynikowych, podatkowych)
  • Wydruki rejestrów VAT i ich zestawień do deklaracji
  • Zestawienie kontroli płatności VAT pomocne przy określaniu limitu kwoty do zwrotu
  • Nadawanie poszczególnym zapisom w rejestrach VAT znaczników ułatwiających szybkie wyszukanie potrzebnych informacji
  • Automatyczne wyliczenie rocznego współczynnika proporcji dla częściowego odliczenia VAT naliczonego przy sprzedaży mieszanej
  • Automatyczny bilans oraz rachunek zysków i strat obliczane w każdym momencie, z możliwością uwzględnienia dekretów w buforze
  • Wykonywanie typowych raportów, w oparciu o dane zgromadzone na kontach (również zapisy i obroty konta lub grupy kont)
  • Przeprowadzanie różnorodnych analiz (np. płynności finansowej przedsiębiorstwa), w oparciu o typowe wskaźniki finansowe zdefiniowane w programie
  • Możliwość definiowania własnych zestawień przez Użytkownika
  • Przesyłanie zgromadzonych danych do programu Analizy Finansowe

Symfonia Analizy Finansowe

Program wspomaga i przyspiesza pracę działów finansowo-ekonomicznych w firmie. Umożliwia szybkie przygotowanie dowolnych analiz danych zaewidencjonowanych w programie Finanse i Księgowość. Wykorzystuje wzbogacony o dodatkowe funkcje arkusz kalkulacyjny MS Excel.

Analizy i zestawienia dla instytucji finansowych

  • Przygotowywanie zestawień kosztów w różnych układach, np. według zużycia poszczególnych rodzajów materiałów, miejsc powstania kosztów
  • Zestawianie przychodów według grup, miejsc ich powstania itp.
  • Definiowanie dowolnych wskaźników finansowych, pomocnych w monitorowaniu sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
  • Przygotowywanie raportów zawierających ocenę zdolności kredytowej firmy, dla banków, inwestorów i innych instytucji
  • Możliwość zdefiniowania wzorców wspomagających rozliczanie produkcji
  • Rozliczanie kosztów ogólnych firmy, np. według zatrudnienia, powierzchni
  • Możliwość tworzenia budżetu oraz analizowania jego realizacji
  • Tworzenie zestawień rozrachunkowych dla potrzeb windykacji na każdy dzień
  • Analiza rozrachunków w podziale na projekty (znaczniki)
  • Tworzenie raportów o największych dłużnikach lub najlepszych płatnikach firmy
  • Raporty o własnych zobowiązaniach wobec klientów i urzędów
  • Analiza sytuacji finansowej firmy z wykorzystaniem wskaźników finansowych

Szybsze dotarcie do danych finansowych i analizy finansowe

  • Bezpośredni wybór kont z planu kont programu Finanse i Księgowość oraz pozycji bilansu i rachunku zysków i strat
  • Proste definiowanie zestawień – wybór lat, okresów oraz sposobu naliczania i grupowania danych za pomocą rozwijanych list i przełączników
  • Grupowe wypełnianie danych dla wskazanych pozycji, np. dla stanów wybranych kont w kolejnych miesiącach roku

Różnorodne gotowe zestawienia i raporty

  • Dane do sprawozdania F01 zgodnie z wymaganiami GUS
  • Wzorcowe arkusze obrotów kont i sald
  • Przykładowe arkusze wyliczające wskaźniki finansowe: płynności finansowej, kapitału obrotowego, zadłużenia, kontroli kosztów, rentowności
  • Wskaźniki finansowe i ich interpretacja oraz prezentacja na wykresach
  • Arkusze bilansu, rachunku zysków i strat w dowolnych przedziałach czasu
  • Arkusz do przygotowania sprawozdania przepływów środków pieniężnych metodą pośrednią
  • Arkusz do przygotowania sprawozdania ze zmian w kapitale własnym
  • Automatyczny arkusz ułatwiający tworzenie zestawień rozrachunkowych i wspomagający proces windykacyjny
  • Planowanie i kontrola stanu realizacji budżetu

Elastyczne operowanie zgromadzonymi danymi

  • Prognozowanie przychodów i kosztów w oparciu o rzeczywiste dane i relacje występujące w przedsiębiorstwie
  • Przeprowadzanie symulacji (np. wzrostu płac) na podstawie rzeczywistych danych i analizowanie ich wpływu na oczekiwane wyniki przedsiębiorstwa
  • Analizowanie danych za wybrany okres, np. z uwzględnieniem przesuniętego roku obrachunkowego
  • Równoczesny dostęp do wszystkich lat obrachunkowych, porównywanie danych z różnych lat
  • Magazyn danych podręcznych wykorzystywanych do budowy własnych raportów i zestawień

Komfort pracy i wysoka skuteczność ochrony danych

  • Szybkie aktualizowanie zgromadzonych danych w oparciu o dane źródłowe, znajdujące się w programie Finanse i Księgowość
  • Możliwość dodania szczegółowego opisu do analizowanych danych
  • Łatwe modyfikowanie wzorcowych szablonów i dostosowywanie ich do własnych potrzeb
  • Automatyczne wczytywanie danych do zdefiniowanych raportów i zestawień
  • Dwupoziomowa ochrona przechowywanych danych poprzez wprowadzenie hasła użytkownika oraz zabezpieczenie przed przeglądaniem bądź modyfikowaniem danych za pomocą innych programów

Rozwinięta współpraca z programami pakietu MS Office

  • Kopiowanie zgromadzonych danych i wykorzystywanie ich, np. przy graficznych prezentacjach z użyciem przenośnego komputera pracującego z zainstalowanym pakietem MS Office XP/2003/2007
  • Możliwość odłączenia aplikacji od programu MS Excel bez utraty danych

Symfonia Środki Trwałe

Program ułatwia ewidencjonowanie, aktualizację, inwentaryzację i umarzanie środków trwałych, niskocennych składników majątku oraz wartości niematerialnych i prawnych. Prowadzi ewidencję miejsc użytkowania środków i ich części składowych.

Pełna obsługa środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych

  • Możliwość rozpoczęcia pracy z programem w dowolnym momencie roku (wprowadzanie danych i sukcesywne wyznaczanie umorzeń od dowolnej daty w przeszłości lub wprowadzanie niezbędnych informacji opisujących obecny stan środka trwałego i rozpoczęcie umarzania od chwili obecnej)
  • Dowolne ustawienia lat obrachunkowych
  • Pełny dostęp do odpisów i przeszacowań w ujęciu historycznym
  • Automatyczne obliczanie nowych wartości odpisów amortyzacyjnych w przypadku: sprzedaży, likwidacji (także częściowej), przekazania lub zmiany wartości środków trwałych
  • Automatyczne obliczanie nowych wartości w przypadku operacji wykonywanych na częściach składowych: odłączenie, likwidacja, sprzedaż, przeniesienie do innego środka
  • Obsługa środków refundowanych
  • Drukowanie etykiet dla środków zawierających numer ewidencyjny i kod kreskowy
  • Inwentaryzacja środków trwałych, również przy użyciu czytników kodów kreskowych i terminali
  • Rozliczanie ulg inwestycyjnych (w ujęciu historycznym)
  • Możliwość ewidencji danych potrzebnych do dokonania korekty VAT naliczonego na koniec roku podatkowego
  • Ewidencja umów leasingu, wynajmu i dzierżawy
  • Ewidencja kosztów eksploatacji środka
  • Możliwość wydruków do pliku PDF

Obsługa niskocennych składników majątku

  • Ewidencja oraz jednorazowe umarzanie niskocennych środków trwałych
  • Podwyższanie wartości niskocennego składnika majątku
  • Możliwość przekwalifikowania środka niskocennego na środek trwały i skierowania go do amortyzacji

Automatyczne wyznaczanie odpisów amortyzacyjnych

  • Niezależna amortyzacja bilansowa i podatkowa
  • Amortyzowanie środka trwałego metodą liniową, degresywną lub indywidualną
  • Amortyzacja przyspieszona
  • Amortyzowanie środków trwałych używanych sezonowo oraz obsługa amortyzacji odnoszącej się jedynie do części wartości początkowej
  • Możliwość wyboru korzystniejszej metody amortyzacyjnej, dzięki wyznaczaniu i analizie przewidywanego planu amortyzacji

Aktualizacja wyceny wartości środków trwałych

  • Możliwość grupowej lub indywidualnej aktualizacji wartości środków trwałych
  • Automatyczny dobór odpowiedniej wartości współczynnika aktualizacji dla każdego środka, według wprowadzanej Klasyfikacji Rodzajowej Środków Trwałych
  • Automatyczne wyliczanie nowych wartości środków trwałych
  • Automatyczna korekta planu amortyzacji w wyniku zmiany wartości środka trwałego lub stopy procentowej

Szybki dostęp do niezbędnych informacji

  • Kompletny opis cech środka trwałego (począwszy od nazwy, numeru ewidencyjnego, daty przekazania do użytkowania i wartości początkowej, aż do opisu typu amortyzacji, ustalonej stopy procentowej, planowanego czasu eksploatacji oraz kwot miesięcznych i rocznych stawek umorzeń)
  • Obsługa miejsc powstawania kosztów
  • Ewidencja miejsc użytkowania środków w ujęciu historycznym (śledzenie zmian miejsc użytkowania)
  • Elastyczne grupowanie środków trwałych, np.: ze względu na pozycję w Klasyfikacji Rodzajowej Środków Trwałych, miejsca ich użytkowania
  • Ewidencjonowanie eksploatacji części składowych środków trwałych, osób odpowiedzialnych i dokumentów zakupu

Szeroki wybór zestawień i raportów

  • Prowadzenie księgi ewidencji środków trwałych
  • Wyznaczanie planu amortyzacji w różnych układach
  • Drukowanie częściowo wypełnionych arkuszy wspomagających sporządzenie spisu z natury
  • Automatyczne tworzenie dokumentów: OT, PT, LT, MT, WT, LC, związanych z przyjęciem, przekazaniem, likwidacją i sprzedażą środków trwałych
  • Drukowanie karty środka trwałego
  • Historia środka trwałego - wszystkie operacje od zakupu środka trwałego aż do jego likwidacji
  • Raportowanie w ujęciu syntetycznym i analitycznym

Integracja z innymi programami Systemu Symfonia

  • Integracja z programem Finanse i Księgowość
  • Możliwość określenia kont, na które mają być księgowane kwoty umorzeń (szablony księgowań)
  • Możliwość wysyłania operacji amortyzacja, korekta amortyzacji i likwidacja do księgi przychodów i rozchodów w programie Mała Księgowość

Symfonia Kadry i Płace

Program wspomaga zarządzanie płacami oraz danymi kadrowymi pracowników. Automatyzuje obliczanie płac, planowanie i ewidencję czasu pracy oraz umożliwia prowadzenie pełnej dokumentacji kadrowo-płacowej. Wspomaga rozliczenia z Urzędami Skarbowymi i ZUS. Program jest zgodny z obowiązującym prawem pracy.

Łatwe dostosowanie programu do potrzeb firmy

  • Możliwość rozpoczęcia pracy w dowolnym momencie roku –po uzupełnieniu danych za wcześniejsze okresy (zbiorczo lub za poszczególne miesiące)
  • Możliwość ukrycia nieużywanych w aktualnej wersji wersji programu elementów, wzorców, definicji zdarzeń w Archiwum definicji
  • Szeroki wachlarz gotowych składników i systemów wynagrodzeń
  • Możliwość definiowania własnych elementów płacowych i składników wynagrodzeń
  • Możliwość definiowania dowolnych danych kadrowych, np. ukończone kursy, zaprenumerowane czasopisma, wydane przepustki, pieczątki
  • Definiowanie dowolnego systemu wynagrodzeń oraz możliwość jego modyfikacji indywidualnie, dla grup pracowników lub dla całej firmy
  • Możliwość tworzenia wielu rodzajów list płac oraz dowolnych okresów rozliczeniowych
  • Grupowanie pracowników według dowolnych kryteriów, np. pracownicy etatowi, pracujący na umowę-zlecenie, według działów bądź stanowisk
  • Uwzględnienie różnych sposobów wynagradzania (umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa-zlecenie, prawa autorskie i inne); rozliczanie wynagrodzeń wypłacanych na przełomie miesięcy i końca roku
  • Automatyczne rozliczanie wszystkich potrzebnych i najczęściej występujących składników płacowych (wynagrodzenie podstawowe: kwotowe, dzienne, godzinowe, prowizyjne, akordowe, nagrody, premie, zasiłki, odprawy, trzynastki, premie roczne, kwartalne)  

Wygodna ewidencja elementów kadrowo-płacowych

  • Możliwość ewidencji danych dotyczących przebiegu zatrudnienia, zarówno mających wpływ na wynagrodzenie (np. choroba, urlop, nadgodziny, aneks do umowy o pracę), jak i nie mających na nie wpływu (np. szkolenia, badania lekarskie, delegacja); wygodna prezentacja wszystkich informacji w kalendarzu pracownika
  • Możliwość pracy przy wielu jednocześnie otwartych miesiącach "w przód" (planowanie kosztów płac, podwyżek)
  • Możliwość planowania czasu pracy przy pomocy kalendarzy (firmy, grupy pracowników, pracownika)
  • Sporządzanie planów urlopów, szkoleń dla poszczególnych pracowników i działów firmy
  • Możliwość definiowania własnych komunikatów przypominających o zbliżających się terminach, np.: badań lekarskich, rozliczeń
  • Gromadzenie informacji o systemie wynagrodzeń pracowników w poszczególnych miesiącach
  • Możliwość ewidencjonowania informacji z umów o pracę, świadectw pracy, zaświadczeń, umów cywilnoprawnych, deklaracji ZUS
  • Wygodna zbiorcza ewidencja danych kadrowych, możliwość szybkiej zmiany danych dla określonych grup pracowników

Automatyzacja comiesięcznego naliczania płac i zarządzanie danymi kadrowymi

  • Automatyczne naliczanie płac z wykorzystaniem danych kadrowych (m.in. zasiłków chorobowych, urlopów, potrąceń w razie nieobecności, nadgodzin, stażu pracy, dodatków funkcyjnych)
  • Przechowywanie kompletnej i szczegółowej informacji dotyczącej podstaw do wyliczenia wynagrodzenia za okres choroby, zasiłku, urlopu (podstawy brutto, nominalne, po dopełnieniu) z możliwością edycji i korekty
  • Automatyczne uwzględnianie składników okresowych (trzynastki, premie kwartalne, roczne) w podstawach do zasiłków
  • Automatyczne wyliczanie stażu urlopowego oraz wymiaru urlopu na podstawie wprowadzonych danych o ukończonych szkołach i przebiegu zatrudnienia
  • Kontrola wykorzystania urlopu wypoczynkowego, urlopu na żądanie w danym roku
  • Automatyczne wyliczanie staży do dodatku stażowego oraz nagrody jubileuszowej
  • Automatyczne przenoszenie liczby dni urlopu zaległego z lat poprzednich do wymiaru w roku bieżącym
  • Kontrola wykorzystania urlopu przed terminem przedawnienia (3 lata) oraz proporcjonalne naliczanie urlopu w roku
  • Kartoteka list płac, umożliwiająca przeglądanie list płac lub wydrukowanie wstecznie dowolnej listy płac
  • Możliwość tworzenia wielu list płac w jednym miesiącu
  • Automatyczne przenoszenie stałych elementów wynagrodzeń oraz zmian dokonanych w danym miesiącu (dodanie lub usunięcie pewnego składnika systemu wynagrodzeń dla pracownika, zmiana wartości parametru płacowego, itp.) do następnych okresów
  • Możliwość rozliczania umów cywilnoprawnych w ratach oraz pilnowania stanu rozliczenia rozpoczętej transakcji
  • Możliwość rozliczania dwóch różnych umów cywilnoprawnych (jedna z ubezpieczeniami, druga bez ubezpieczeń) w jednym okresie płacowym
  • Automatyczne obliczanie wartości wynagrodzenia (lub jego składników) brutto przy założonej wartości netto
  • pożyczek możliwość zarządzania i kontrola nad potrąceniami urzędowymi i innymi z pensji pracownika; potrącenia naliczane są tak, aby pozostawić pracownikowi kwotę wolną od potrąceń; potrącenie możliwe jest do kwoty ustalonej przez Kodeks Pracy w zależności od rodzaju potrąceń –w ten sposób naliczane są alimenty, potrącenia z tytułem wykonawczym, kary Pieniężnem potrącenia za zgodą pracownika i zaliczki pieniężne
  • Automatyczne tworzenie przelewów na wiele kont pracownika z podziałem kwoty przelewu w dowolnie określonej proporcji; podział kwoty na kilka przelewów, np. ze względu na termin realizacji

Wspomaganie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych

  • Przenoszenie danych na comiesięczne deklaracje i roczne rozliczenia
  • Wydruki PIT-2, PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-40 na gotowych lub zdefiniowanych w programie formularzach z możliwością edytowania deklaracji przed wydrukiem
  • Nadruki na deklaracje ZUS (ZUA, ZWUA, RCA, RZA, RSA, DRA, RMUA)
  • Przesyłanie danych do programu Płatnik, m.in. do deklaracji: ZUA, ZIUA, ZZA, ZCZA, ZCNA, ZWUA, RSA, RCA, RZA, DRA
  • Dodatkowe deklaracje ZUS, np. Zaświadczenie płatnika składek ZUS Z-3, Karta zasiłkowa ZUS Z-17
  • Wydruki przelewów dla ZUS i innych urzędów indywidualnie i grupowo
  • Rozliczanie składek ZUS, m.in. Zakładów Pracy Chronionej, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
  • Możliwość tworzenia plików XML do przesyłania deklaracji podatkowych PIT-11, PIT-8AR, PIT-4R drogą elektroniczną za pomocą przeznaczonych do tego celu aplikacji posiadających podpis elektroniczny

Zestawienia i dokumentacja kadrowo-płacowa

  • Generowanie wybranych danych personalnych do zestawień statystycznych, np. staż pracy, wiek, wykształcenie
  • Możliwość wydruku dokumentów kadorywch wykorzystujących MS Word: umowy o pracę, aneksu do umowy o pracę, świadectwa pracy, informacji o warunkach zatrudnienia, zaświadczenia o zarobkach i zatrudnieniu, itp. z możliwością definiowania dowolnych własnych szablonów dla tych wydruków
  • Łatwy dostęp do wszystkich informacji kadrowo-płacowych o pracowniku (historia zatrudnienia)
  • Szeroki wachlarz gotowych zestawień wykonywanych w programie lub przy użyciu MS Excel; możliwość łatwego definiowania dowolnych zestawień prezentujących dowolne dane kadrowe lub płacowe
  • Możliwość archiwizacji dowolnych dokumentów w uniwersalnym formacie PDF

Tajność informacji

  • Dostęp do informacji uzależniony od uprawnień Użytkownika - pełen dostęp dla szefów firmy oraz ograniczony dla innych pracowników (np. osoby z działu kadr mogą przeglądać tylko dane personalne pracowników)
  • Możliwość utajnienia płac i danych kadrowych

Integracja z modułem Finanse i Księgowość

  • Integracja bezpośrednia (przez moduł Integracji) lub pośrednia (przesyłanie danych poleceniem księgowania przez plik) do programu Finanse i Księgowość Systemu Symfonia oraz Finanse i Księgowość Systemu Forte
  • Możliwość łatwego ustawiania i definiowania księgowań z jednego miejsca w programie
  • Możliwość dowolnego rozksięgowania wynagrodzeń m.in. ze względu na miejsce powstawania kosztów

Symfonia Płace

Program wspomaga zarządzanie płacami w firmie. Uwzględnia różne sposoby wynagradzania. Przyspiesza comiesięczne i roczne rozliczenia - generuje listy płac, potrzebne zestawienia, druki i raporty, drukuje przelewy. Zapewnia tajność płac. Wspomaga rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym.

Łatwe dostosowanie programu do potrzeb firmy

  • Możliwość rozpoczęcia pracy w dowolnym momencie roku po uzupełnieniu danych za wcześniejsze okresy (zbiorczo lub za poszczególne miesiące)
  • Możliwość definiowania własnych elementów płacowych
  • Definiowanie własnego systemu wynagrodzeń oraz możliwość jego modyfikacji: indywidualnie, dla grup pracowników lub dla całej firmy
  • Grupowanie pracowników według dowolnych kryteriów, np.: pracownicy umysłowi, fizyczni, pracujący na umowę-zlecenie, według działów bądź stanowisk
  • Uwzględnienie wszystkich potrzebnych i najczęściej występujących składników płacowych (wynagrodzenie podstawowe: kwotowe, dzienne, godzinowe, prowizyjne, akordowe, nagrody, premie, zasiłki, odprawy)
  • Uwzględnienie różnych sposobów wynagradzania (umowa o pracę, umowy cywilnoprawne i inne); rozliczanie wynagrodzeń wypłacanych na przełomie miesięcy i końca roku
  • Możliwość pracy przy wielu jednocześnie otwartych miesiącach „w przód" (możliwość planowania kosztów, płac, podwyżek)  

Oszczędność czasu potrzebnego do naliczania płac

  • Możliwość tworzenia wielu własnych okresów rozliczeniowych w jednym miesiącu
  • Automatyczne przenoszenie stałych elementów wynagrodzeń oraz zmian dokonanych w danym miesiącu do następnych okresów (dodanie lub usunięcie pewnego składnika systemu wynagrodzeń dla pracownika, zmiana wartości parametru płacowego)
  • Sygnalizowanie pozycji wymagających uzupełnienia na liście płac (tworzenie nowej listy płac bez konieczności przeglądania wszystkich danych)
  • Automatyczne obliczanie wartości składników płacowych w danym miesiącu
  • Możliwość tworzenia list płac dla dowolnej grupy pracowników (działu pracowników)
  • Automatyczne obliczanie wartości wynagrodzenia (lub jego składników) brutto przy założonej wartości netto
  • Możliwość drukowania pasków wynagrodzeń w różnych układach dla pracowników na podstawie list płac
  • Możliwość wydruku przelewów na rachunki pracowników – indywidualnie i grupowo

Wspomaganie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych

  • Przenoszenie danych na comiesięczne deklaracje i roczne rozliczenia
  • Wydruki PIT-2, PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-40 na gotowych lub zdefiniowanych w programie formularzach z możliwością edytowania deklaracji przed wydrukiem
  • Nadrukina deklaracje ZUS (ZUA, ZWUA, RCA, RZA, RSA, DRA, RMUA)
  • Przesyłanie danych do programu Płatnik, m.in. do deklaracji: ZUA, ZZA, ZCZA, ZCNA, ZWUA, RCA, RSA, RZA, RMUA, DRA
  • Wydruki przelewów dla ZUS i innych urzędów - indywidualnie i grupowo
  • Rozliczanie składek ZUS, m.in.: Zakładów Pracy Chronionej, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą

Łatwy dostęp do informacji o pracownikach

  • Gromadzenie danych o przebiegu pracy pracownika (historia zatrudnienia)
  • Ewidencja informacji o systemie wynagrodzeń pracowników w poszczególnych miesiącach
  • Możliwość generowania zestawień według dowolnej grupy pracowników (działu pracowników) lub wzorca
  • Generowanie wybranych danych do zestawień statystycznych dla kierownictwa firmy
  • Możliwość wydruku kwestionariuszy osobowych dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz dla pracownika
  • Możliwość wydruku umowy o pracę, zaświadczenia o zarobkach
  • Generowanie wydruku umowy zlecenia i rachunku za umowę zlecenie

Tajność informacji

  • Zależność dostępu do informacji od poziomu uprawnień Użytkownika
  • Możliwość utajnienia płac
  • Pełna informacja o zmianach danych osobowych pracowników – raportowanie zmian w czasie

Integracja z programem Finanse i Księgowość

  • Przesyłanie poleceniem księgowania danych płacowych do programu Finanse i Księgowość
  • Możliwość podania konta dla poszczególnych elementów wynagrodzeń
  • Przyporządkowanie pracownikowi numeru z kartoteki pracowników programu Finanse i Księgowość

Symfonia Handel

Program wspomaga sprzedaż i gospodarkę magazynową (pełna ewidencja stanów magazynowych). Umożliwia wystawianie dokumentów: sprzedaży, zaliczek, magazynowych, zakupu i płatności. Obsługuje firmy wielooddziałowe. Pozwala prowadzić określoną politykę sprzedaży. Współpracuje z drukarkami, kasami fiskalnymi i czytnikami kodów kreskowych. Za pośrednictwem programu e-Dokumenty został dostosowany do współpracy z serwisem miedzyfirmami.pl.

Łatwe dostosowanie programu do potrzeb firmy

  • Możliwość elastycznego konfigurowania programu przez system parametrów i praw Użytkowników
  • Definiowanie własnych dokumentów na podstawie dokumentów wzorcowych, wbudowanych w program
  • Definiowany szablon i sposób numeracji dokumentów (roczny, miesięczny, dzienny)
  • Możliwość wyboru metody rozliczania towarów w magazynach: FIFO, LIFO oraz metodą szczegółowej identyfikacji

Pełna obsługa magazynu

  • Obsługa wielu magazynów (wspólne dane kartotekowe i systemowe dla wszystkich magazynów, rozłączne dane dla dokumentów)
  • Możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów między oddziałami firmy
  • Pełna ewidencja stanów magazynowych (rozliczanie ilościowo-wartościowe towarów)
  • Możliwość tworzenia zestawień towarów, które przekroczyły stany minimalne lub maksymalne
  • Obsługa numerów seryjnych towarów

Pełna obsługa dokumentów handlowych, magazynowych i kasowych

  • Wystawienie dokumentów sprzedaży i zakupu: faktur VAT, paragonów, rachunków, faktur korygujących, dokumentów walutowych, faktur VAT RR, faktur VAT marża
  • Wystawianie dokumentów magazynowych: PZ i WZ, PW i RW, MM i korekt
  • Protokoły przeceny przeznaczone do aktualizacji wyceny aktywów obrotowych
  • Dokumenty kasowe: KP, KW
  • Możliwość użycia w każdym z dokumentów jednej z trzech, automatycznie przeliczanych, jednostek miary dla towaru
  • Możliwość wystawiania dokumentów na podstawie wcześniej sporządzonych dokumentów związanych (np. faktur z dokumentów magazynowych lub zamówień)
  • Możliwość wystawienia i drukowania całego zestawu dokumentów związanych w jednej operacji (np. faktura, WZ, KP)
  • Obsługa zamówień własnych i obcych (wystawianie dokumentów sprzedaży i wprowadzanie zakupu na podstawie zarejestrowanych przez program zamówień)
  • Możliwość udzielenia odrębnych rabatów do ceny lub wartości dla każdej pozycji
  • Możliwość ręcznej modyfikacji cen w momencie wystawiania dokumentu
  • Możliwość odłożenia dokumentu do bufora (poczekalni) przed jego wystawienim

Obsługa transakcji gotówkowych i bezgotówkowych w firmie

  • Tworzenie raportów kasowych
  • Wystawianie przelewów własnych i rejestracja przelewów obcych
  • Obsługa dowolnych form płatności, m.in.: czeki, karty kredytowe, kompensaty
  • Tworzenie dowolnej liczby rejestrów pieniężnych
  • Rozliczanie należności i zobowiązań (możliwość rozliczania cząstkowego - płatność podzielona na części)
  • Obsługa rozrachunków walutowych, rozliczanie rozrachunków walutowych rozrachunkami w dowolnej walucie z uwzględnieniem zmian kursów walut

Wygodne planowanie i prowadzenie określonej polityki sprzedaży

  • Możliwość określenia warunków sprzedaży: sposobu i terminu płatności, cen sprzedaży, wysokości rabatu, wielkości kredytu w kartotece kontrahentów (dla kontrahenta, grupy kontrahentów)
  • Definiowanie czterech cen sprzedaży dla każdego towaru
  • Indywidualne ceny i upusty dla kontrahenta na dany towar
  • Możliwość określenia kwotowych i procentowych upustów ilościowych dla wybranych towarów
  • Zarządzanie promocjami okresowymi
  • Możliwość prowadzenia cenników w walutach
  • Pomoc w naliczaniu bieżących cen; wyznaczanie cen na podstawie zadanych poziomów marży lub narzutu
  • Możliwość przeprowadzania operacji grupowych, np. zmiana cen dla grupy towarów lub zmiana warunków sprzedaży w grupie wybranych kontrahentów

Szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji

  • Możliwość łączenia danych z wielu oddziałów firmy (poprzez import całego zestawu dokumentów) w centralnej bazie
  • Porządkowanie informacji na wiele różnych sposobów, w zależności od potrzeb Użytkownika; różne formy organizacji kartotek: liniowa, jednopoziomowa, hierarchiczna (struktura drzewa), zdefiniowana przez Użytkownika
  • Możliwość zmiany organizacji informacji w każdym momencie pracy z programem
  • Szybkie i proste wyszukiwanie informacji w kartotekach według różnych kryteriów, np. po kodzie, nazwie, numerze, serii dokumentu
  • Możliwość tworzenia własnych raportów za pomocą narzędzi wbudowanych w program
  • Możliwość uszeregowania danych w zestawieniach według różnych kryteriów; sortowanie malejące i rosnące według dowolnej kolumny zestawienia

Zestaw raportów oraz zestawień magazynowych i handlowych

  • Zestawienia handlowe (globalne, grupowe, szczegółowe) za dany okres, według dokumentów, kontrahentów i towarów
  • Kontrola rozrachunków i możliwość ich zestawienia według dowolnego kryterium; zestawienie historii rozrachunków z kontrahentem
  • Zestawienie dokumentów niezapłaconych, pomoc w pilnowaniu terminów płatności
  • Zestawienia sprzedaży za dany okres i według osób wystawiających dokumenty
  • Zestawienia towarów poniżej stanów minimalnych oraz przekraczających stany maksymalne
  • Możliwość tworzenia cennika dla wybranych towarów oraz dla określonego kontrahenta
  • Zestawienie stanów magazynowych na koniec dowolnego okresu
  • Możliwość śledzenia ruchu towarów w magazynach (w ujęciu historycznym)
  • Tworzenie formularzy i zestawień inwentaryzacyjnych
  • Możliwość zapisu zestawień i dokumentów w postaci plików w formacie PDF i wysyłania ich pocztą elektroniczną
  • Generowanie elektronicznych deklaracji Intrastat

Współpraca z programami Finanse i Księgowość oraz Mała Księgowość

  • Tworzenie wielu schematów księgowań dla dokumentów z dowolną liczbą dekretów; możliwość definiowania syntetyk i analityk oraz sposobu podziału księgowanych kwot na części
  • Automatyczna synchronizacja kartotek kontrahentów z modułami Finanse i Księgowość oraz Mała Księgowość
  • Możliwość przekazywania zadekretowanych dokumentów bezpośrednio do bufora programu Finanse i Księgowość
  • Przekazywanie danych z dokumentów wystawianych przez program Handel do programu Mała Księgowość

Współpraca z pakietem MS Office i innymi programami pracującymi w środowisku Windows

  • Przekazywanie danych do programów tworzących MS Office XP/2003/2007
  • Możliwość kopiowania zestawień do schowka Windows i wykorzystywania ich w innych programach
  • Wydruk dokumentów sprzedaży do plików w formatach RTF i HTML, wydruk dokumentów magazynowych do plików w formacie RTF

Symfonia Faktura

Program wspomaga obsługę sprzedaży w firmach usługowych i handlowych (nieprowadzących gospodarki magazynowej). Wystawia niezbędne dokumenty sprzedaży i zaliczek. Rozlicza transakcje gotówkowe i bezgotówkowe. Pozwala zaplanować i prowadzić określoną politykę sprzedaży. Obsługuje drukarki fiskalne. Za pośrednictwem programu e-Dokumenty został dostosowany do współpracy z serwisem miedzyfirmami.pl.

Szybkie i łatwe wystawianie dokumentów sprzedaży

  • Wystawianie faktur VAT, paragonów, faktur zaliczkowych, dokumentów bez VAT-owych, dokumentów wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, dokumentów eksportowych i krajowej sprzedaży walutowej, korekt, dokumentów pro forma oraz zamówień obcych
  • Możliwość wystawiania faktur VAT na podstawie dokumentów WZ i zamówień
  • Automatyczne lub ręczne wystawianie faktur z wykorzystaniem kartotek kontrahentów i towarów (listy cenowej)
  • Możliwość drukowania na dokumentach sprzedaży kodów obcych towarów
  • Możliwość udzielenia odrębnych rabatów dla każdej pozycji; rabaty do ceny lub wartości pozycji dokumentu
  • Możliwość odrębnego określenia nabywcy i odbiorcy w dokumentach
  • Możliwość ręcznej modyfikacji cen w momencie wystawiania dokumentu
  • Możliwość odłożenia faktury do bufora (poczekalni) przed momentem wystawienia
  • Definiowanie własnych typów dokumentów sprzedaży na podstawie wbudowanych w program dokumentów wzorcowych
  • Definiowany format (szablon) i sposób numeracji dokumentów (ciągły, roczny, miesięczny)
  • Podgląd wydruku dokumentu na ekranie przed skierowaniem na drukarkę
  • Grupowe wystawianie dokumentów sprzedaży (dla wielu różnych kontrahentów)

Możliwość zaplanowania i prowadzenia określonej polityki sprzedaży

  • Możliwość określenia warunków sprzedaży: sposobu i terminu płatności, cen sprzedaży, wysokości rabatu, wielkości kredytu w kartotece kontrahentów
  • Definiowanie czterech cen sprzedaży dla każdego towaru (trzy ceny netto, jedna brutto)
  • Prowadzenie cenników w różnych walutach
  • Indywidualne ceny i upusty dla kontrahenta na dany towar
  • Możliwość określenia kwotowych i procentowych upustów ilościowych dla wybranych towarów (lub rodzaju towaru)
  • Automatyczne podpowiadanie cen w trakcie wystawiania dokumentów, dzięki przypisaniu jednej z cen sprzedaży określonemu kontrahentowi
  • Pomoc w naliczaniu bieżących cen, obsługa marż i narzutów, ustalanie zaokrągleń
  • Możliwość przeprowadzania operacji grupowych np. zmiana cen dla grupy towarów lub zmiana warunków sprzedaży w grupie wybranych kontrahentów

Obsługa transakcji gotówkowych i bezgotówkowych w firmie

  • Rozliczenie kasy – wystawianie dokumentów kasowych KP, KW; tworzenie raportów kasowych
  • Wystawianie przelewów własnych i rejestracja przelewów obcych
  • Rozliczanie rozrachunków (możliwość rozliczania cząstkowego – płatność podzielona na części)
  • Obsługa rozrachunków walutowych, rozliczanie rozrachunków walutowych rozrachunkami w dowolnej walucie z uwzględnieniem zmian kursów walut

Szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji

  • Różne formy organizacji kartotek: liniowa, jednopoziomowa, hierarchiczna (struktura drzewa), zdefiniowana przez Użytkownika – możliwość porządkowania informacji na wiele różnych sposobów, w zależności od potrzeb Użytkownika
  • Możliwość zmiany organizacji informacji w każdym momencie pracy z programem
  • Szybkie i proste wyszukiwanie informacji w kartotekach według różnych kryteriów np. po kodzie, nazwie, numerze, serii
  • Możliwość sortowania pozycji w kartotece według dowolnej z kolumn
  • Szybkie wprowadzanie danych do kartotek – tworzenie szablonów (wzorców) dla zapisywanych informacji

Bogaty zestaw raportów i zestawień

  • Możliwość zapisania wszystkich wydruków w pliku w formacie PDF oraz wysłania pocztą elektroniczną
  • Zestawienia sprzedaży (globalne, grupowe, szczegółowe) za dany okres według wybranych dokumentów, kontrahentów i towarów
  • Kontrola rozrachunków i możliwość ich zestawienia według dowolnego kryterium; zestawienie historii rozrachunków z kontrahentem
  • Zestawienie dokumentów niezapłaconych, pomoc w pilnowaniu terminów płatności
  • Zestawienie sprzedaży chronologicznie z podziałem na osoby wystawiające dokumenty
  • Możliwość uszeregowania danych w zestawieniach według różnych kryteriów; sortowanie malejące i rosnące, według dowolnej kolumny zestawienia

Integracja z programem Finanse i Księgowość oraz Mała Księgowość

  • Tworzenie wielu schematów księgowań dla dokumentów z nieograniczoną liczbą dekretów; możliwość definiowania syntetyk i analityk oraz sposobu podziału księgowanych kwot na części
  • Automatyczna synchronizacja kartotek kontrahentów z programem Finanse i Księgowość
  • Przekazywanie danych z dokumentów wystawianych przez program Faktura do programu Mała Księgowość

Współpraca z MS Office i innymi programami pracującymi w środowisku Windows

  • Przekazywanie danych do programów pakietu MS Office XP/2003/2007
  • Możliwość skopiowania zestawień do schowka Windows i przeniesienia ich do innych programów
  • Druk dokumentów sprzedaży do plików w formatach RTF i HTML

Symfonia Mała Księgowość

Program przeznaczony jest dla firm prowadzących uproszczoną księgowość. Wspomaga ewidencję i obsługę rozliczeń podatkowych oraz rozliczeń z ZUS. Ułatwia analizę dochodowości podejmowanych działań gospodarczych. Za pośrednictwem programu e-Dokumenty został dostosowany do współpracy z serwisem miedzyfirmami.pl.

Łatwe dostosowanie programu do potrzeb firmy i podatnika

  • Możliwość wyboru formy prowadzenia ewidencji w zakresie podatku dochodowego (Ewidencja Przychodów, Księga Przychodów i Rozchodów) oraz podatku od towarów i usług (płatnik VAT, płatnik zwolniony z VAT)
  • Opodatkowanie według skali podatkowej lub podatek liniowy
  • Możliwość rozliczania podatku VAT metodą kasową lub memoriałową
  • Rozliczanie podatków miesięcznie lub kwartalnie
  • Możliwość rozpoczęcia pracy z programem w trakcie roku podatkowego
  • Wspomaganie rozliczeń właścicieli posiadających wiele źródeł przychodów, np. kilka działalności gospodarczych (firm), dochody z tytułu najmu lub dzierżawy
  • Możliwość prowadzenia ewidencji księgowej dla wielu działalności gospodarczych jednego podatnika
  • Zachowanie płynności ewidencjonowania przy przejściu ze zryczałtowanego podatku dochodowego na zasady ogólne (podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów) oraz przy przejściu ze zwolnienia podmiotowego do opodatkowania podatkiem od towarów i usług (ewidencja VAT)
  • Dostęp do danych zgromadzonych w programie uzależniony od uprawnień Użytkownika
  • Rejestracja i walidacja numeru identyfikacyjnego kontrahenta VAT-UE
  • Obsługa transakcji wewnątrzunijnych

Wsparcie rozliczania podatków i prowadzenia obowiązkowych ewidencji

  • Szybkie wprowadzanie danych z dokumentów źródłowych dzięki zastosowaniu różnorodnych list (kartotek), np. kontrahentów, zdarzeń gospodarczych
  • Zestawienia i wydruki: PIT-2, PIT-4R, PIT-11, PIT-16A, PIT-28, PIT-28A, PIT-28B, PIT-36, PIT-36L, , PIT-40 oraz VAT-7, VAT-7K i VAT-7D, VAT-8, VAT-9, VAT-12, VAT UE; specjalne raporty ustalenia wysokości miesięcznej lub kwartalnej zaliczki na podatek wobec zniesienia obowiązku składania deklaracji podatkowych
  • Tworzenie deklaracji ZUS i przesyłanie danych do programu Płatnik: RCA, RSA, RZA, DRA, ZUA, ZZA, ZFA, ZWUA, ZWUA dla właścicieli, osób współpracujących i pracowników
  • Możliwość nadruku deklaracji podatkowych na gotowych formularzach
  • Drukowanie przelewów, także do US i ZUS
  • Automatyczne tworzenie rejestrów VAT na podstawie dokumentów sprzedaży i zakupu wprowadzonych do ewidencji księgowej
  • Rozliczanie zwrotu VAT z tytułu zakupu kas rejestrujących
  • Możliwość odłożenia dokumentów do bufora (poczekalni), w celu przygotowania i skontrolowania zapisów przed ich ostatecznym zaksięgowaniem
  • Możliwość ewidencjonowania kosztów jako odroczone i rozliczania ich we wskazanym terminie
  • Możliwość wpisania do rejestru VAT kwoty z dokumentu z podziałem na różne kategorie zakupów (zakupy związane ze sprzedażą opodatkowaną, opodatkowaną i zwolnioną, nie podlegającą VAT)
  • Rozliczanie kosztów użytkowania samochodów prywatnych
  • Prowadzenie ewidencji wyposażenia
  • Rejestrowanie i rozliczanie remanentów
  • Automatyczne wyliczanie udziału sprzedaży opodatkowanej VAT w sprzedaży ogólem

Szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji

  • Proste wyszukiwanie dokumentów według zadanych kryteriów
  • Zestawienia transakcji z wybranymi kontrahentami za wybrany okres
  • Możliwość dokonania szczegółowej analizy struktury przychodów i kosztów
  • Prowadzenie rozrachunków z kontrahentami
  • Eksport danych do arkusza kalkulacyjnego, np. MS Excel, w celu dokonania indywidualnych analiz i zestawień

Ewidencja i amortyzacja środków trwałych

  • Amortyzacja środka trwałego metodą liniową lub degresywną
  • Automatyczne obliczanie wartości nowych odpisów amortyzacyjnych w przypadku zmiany wartości środka trwałego, jego likwidacji lub sprzedaży
  • Dokonywanie amortyzacji środka trwałego z jednoczesnym zapisem do Księgi Przychodów i Rozchodów

Ewidencja wynagrodzeń

  • Możliwość prowadzenia kartoteki pracowników
  • Ewidencja wynagrodzeń z umów o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Naliczanie składek ubezpieczeniowych i zaliczek na podatek dochodowy
  • Automatyczne tworzenie zapisów w Księdze Przychodów i Rozchodów - wypłaconych wynagrodzeń, zapłaconych składek i przekazanych zaliczek na podatek dochodowy
  • Tworzenie i wydruk kart wynagrodzeń
  • Tworzenie deklaracji podatkowych

Integracja z programami Symfonia

  • Automatyczna wymiana danych (m.in. kontrahentów, pracowników i urzędów) między programem Mała Księgowość, a programami Handel oraz Faktura
  • Przesyłanie zapisów dotyczących przychodów i rozchodów oraz rejestrów VAT z programów Handel, lub Faktura do bufora programu Mała Księgowość
  • Przesyłanie zapisów dotyczących kosztów związanych ze środkami trwałymi i wynagrodzeniami z programów Środki Trwałe, Płace, Kadry i Płace do bufora programu Mała Księgowość

e-Dokumenty

Aplikacja do zarządzania i archiwizacji faktur elektronicznych będących w obiegu przedsiębiorstwa. Umożliwia wysyłanie oraz przechowywanie faktur elektronicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Gwarantuje bezpieczny obrót fakturami elektronicznymi.

Współpraca z serwisem miedzyfirmami.pl

  • programy Symfonia Handel, Symfonia Faktura, Symfonia Finanse i Księgowość, Symfonia Mała Księgowość są dostosowane za pośrednictwem aplikacji e-Dokumenty do współpracy z nowym serwisem miedzyfirmami.pl, który umożliwia szybką, prostą i bezpieczną wymianę dokumentów elektronicznych, w tym – e-faktur
  • wybrane aspekty prawno-podatkowe – związane z obiegiem dokumentów w serwisie – były przedmiotem opinii wiodącej firmy doradczej PricewaterhouseCoopers. Bezpieczeństwo i poufność przesyłanych danych zapewniają protokół SSL (używany m.in. do zabezpieczania bankowych połączeń transakcyjnych) oraz mechanizmy autentykacji i autoryzacji użytkowników
  • unikatowym rozwiązaniem zastosowanym w serwisie miedzyfirmami.pl jest maksymalne uproszczenie procedur wymiany faktur elektronicznych. Polega ono na podpisaniu tylko jednej umowy przystąpienia do serwisu, która uprawnia do wymiany e-faktur ze wszystkimi obecnymi oraz przyszłymi użytkownikami serwisu.

Obniżenie kosztów związanych z fakturowaniem

  • ograniczenie kosztów papieru, wydruku, wysyłki, archiwizowania ton papierowych dokumentów
  • lepsze wykorzystanie zasobów firmy i podniesienie komfortu pracy
  • oszczędność czasu dzięki automatycznemu podpisaniu e-Faktury i wysłaniu jej na adres e-mailowy odbiorcy
  • możliwość wystawiania dokumentów od razu w formie elektronicznej i automatyczne ich rejestrowanie

Obniżenie kosztów archiwizacji dokumentów

  • możliwość szybkiego dostępu do archiwum faktur, bez konieczności przeszukiwania segregatorów z dokumentami
  • automatyczne archiwizowanie dokumentów przechowywanych w systemie, pozwalające na łatwe ich odszukanie
  • rezygnacja z drukowania faktur (przechowywanie w formie elektronicznej)
  • przechowywanie faktur w bazie danych (pracującej na silniku bazy danych MySQL firmy Oracle®), stworzonej na serwerze wskazanym przez Klienta
  • archiwizacja bez odrębnego zapisywania danych na nośnikach zewnętrznych np.: płytach CD, dysku komputera

Usprawnienie zarządzania i kontroli obiegu faktur w firmie

  • usprawnienie zarządzanie i archiwizacji dokumentami elektronicznymi, ułatwienie kontroli obiegu faktur
  • oszczędności oraz poprawa organizacji procesów biznesowych
  • wpływ na zwiększenie efektywności zespołu, szansa wykorzystania kompetencji pracowników księgowości do innych działań np.: optymalizacje podatkowe
  • oznaczenie w programach linii Symfonia zintegrowanych z aplikacją e-Dokumenty zarówno faktur wystawionych w formie papierowej, jak i w formie elektronicznej
  • rejestrowanie elektronicznych faktur zakupu bez względu na format -opisanie każdej danymi (m.in.: dane wystawcy, numer dokumentu, data odebrania), umożliwiającymi łatwe odszukanie dokumentu
  • możliwość wystawienia duplikatu do każdej faktury, która jest ewidencjonowana w Symfonia e-Dokumenty
  • możliwość szybkiego odszukania potrzebnego dokumentu na każdym etapie procesu fakturowania

Zmniejszenie liczby błędów przy wprowadzaniu faktur

  • automatyczne zapisanie faktur elektronicznych bez konieczności ręcznego wprowadzania
  • ograniczenie liczby błędów, standardowo występujących przy wprowadzaniu danych z faktur drukowanych do systemu informatycznego

Usprawnienie procesu wysyłki dokumentów

  • szybsze dotarcie faktury elektronicznej do kontrahentów z pominięciem tradycyjnej drogi dostarczenia przez pocztę, wypełnienia stosownych dokumentów np.: książki nadawczej, ewentualności zagubienia dokumentu w trakcie wysyłki
  • możliwość wysyłania faktury elektronicznej natychmiast po wystawieniu i podpisaniu pieczęcią elektroniczną firmy lub podpisem kwalifikowanym Użytkownika na wskazany adres mailowy
  • możliwość szybszego rozliczenia się między kontrahentami

Bezpieczny obrót fakturami elektronicznymi

  • zastosowanie elektronicznej pieczęci firmy lub podpisu kwalifikowanego kontrahenta (pewność, co do tożsamości kontrahenta i weryfikacja, czy treść pliku nie została zmieniona po jego podpisaniu)
  • możliwość wysyłania faktur elektronicznych wyłącznie do kontrahentów, których oświadczenia zgody na otrzymywanie faktur elektronicznych zarejestrowano w aplikacji
  • rejestracja wystawionych faktur elektronicznych i wszelkich dokonywanych w nich zmian wraz z informacją o Użytkowniku, który ich dokonał

Integracja z programami Symfonia

  • Do uzyskania pełnej funkcjonalności programu Symfonia e-Dokumenty oraz jego efektywnego działania wymagane jest posiadanie dwóch programów, jednego do wystawiania e-faktur sprzedaży: Symfonia Handel lub Symfonia Faktura oraz drugiego do rejestrowania elektronicznych faktur zakupu: Symfonia Finanse i Księgowość lub Symfonia Mała Księgowość.

e-Deklaracje

e-Deklaracje to bezpieczne i proste w obsłudze narzędzie do elektronicznego wysyłania deklaracji podatkowych PIT i VAT bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych i kadrowo-płacowych do platformy Ministerstwa Finansów. Proces składania deklaracji przebiega w pełni automatycznie, a Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest przesyłane zaraz po wysłaniu dokumentów. Elektroniczne archiwum umożliwia proste i szybkie wyszukanie odpowiedniej deklaracji. Aplikacja e-Deklaracje przynosi ponadto wymierne oszczędności finansowe poprzez wyeliminowanie konieczności drukowania dokumentów dla urzędów, zakupu kopert i znaczków oraz dokonywania opłat za przesłanie deklaracji drogą tradycyjną.

e-Deklaracje to:

  • automatyzacja i uproszczenie procesu składania deklaracji
  • skrócenie czasu potrzebnego do przygotowania formularzy podatkowych oraz deklaracji
  • bieżące monitorowanie statusu sporządzonych deklaracji
  • gwarancja prawidłowo składanych deklaracji
  • wysoki poziom bezpieczeństwa oraz zachowanie poufności dzięki systemowi szyfrowania danych
  • dostęp on-line do urzędów elektronicznych